Mäklarhuset
Kickoff 2016Nordic Family blev valda som byrå för Mäklarhusets årliga kickoff för samtliga kontor i Sverige. Valet på anläggning föll på Quality Globe Hotel i Stockholm för boende och konferens med aktiviteter på nya arenan TOLV. Kvällens galamiddag skulle äga rum i arenan Colosseum med temat Idrottsgala.
För att aktivera deltagarna lanserades konceptet #1hundradel redan i inbjudan som kommunicerades aktivt under alla dagar. Gästerna fick i uppgift att ta bilder som visades på skärmar i samband med aktiviteterna. Vinnaren i denna uppgift korades under galamiddagen och fick komma upp på scenen och få pris från kvällens konferencier Carolina Klüft. Temat idrott inspirerades av att den årliga Idrottsgalan ägde rum i Globen under kickoffens första kväll.
Nordic Family använde sin arbetsmodell CARE under arbetet med kickoffen. Läs mer om CARE här.
Challenge
Utmaningen var att hålla idrottstemat och göra det synligt genom hela eventet – från inbjudan till utsmyckning av hotellet och konferensen samt under galamiddagen.
Action
För att hålla idrottstemat och synliggöra det under hela kickoffen gjorde Nordic Family inbjudan och eventprofilen med hjälp av löparbanor i Mäklarhusets färger. Konferensscenen var byggd som en prispall och även här med mattor i Mäklarhusets tre färger. Skridskoåkaren Tomas Gustafsson inspirationsföreläste och kvällens konferencier var Carolina Klüft. Kvällen hade idrottsgalatema och priskategorierna var idrottsinspirerade.
Result
Att det var idrottstema var det ingen som missade med aktiviteter som minigolf, bowling, curling, basket, med idrottsprofiler som inspirationsföreläste och med en idrottsinspirerad galamiddag på kvällen. Hashtaggen #1hundradel användes närmare 900 gånger. Kontoren hade anammat temat och de bar idrottströjor i samband med konferensen och aktiviteterna på TOLV. Samtidigt som kickoffen ägde rum gick årets Idrottsgala av stapeln i Globen – vilket resulterade i att gästerna fick möjlighet att träffa på en och annan galadeltagare under besöket i Stockholm. Ett roligt inslag och verkligen ett extraplus i ett övrigt mycket lyckat evenemang.
Evaluation
Deltagarnas samlade intryck var att det var den mest lyckade kickoffen någonsin. Man ansåg också att det fanns en tydlig röd tråd genom hela kickoffen. Konceptet #1hundradel, som stod för att det inom idrott kan skilja så lite som en hundradel från vinnaren, var uppskattat och hade en tydlig koppling till Mäklarhuset då de åtta år i rad har vunnit SKI’s pris för Sveriges Nöjdaste Kunder. För att behålla denna placering även i framtiden så är det just det där lilla extra som krävs för att vara bäst i branschen. Även hashtaggen användes flitigt i sociala medier under alla dagarna.
Vill du veta mer? Kontakta oss gärna så berättar vi mer om upplägget.
031 20 10 15, info@nordicfamily.se